Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Od 1 lipca 2024 r. firmy będą musiały raportować transakcje w centralnej bazie.
Sejm uchwalił w piątek 16 czerwca nowelizację ustawy o VAT wprowadzającą KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur. To centralny rejestr prowadzony przez fiskusa. Firmy będą wysyłać do niego elektroniczne faktury.
Sejm przyjął kilka poprawek Komisji Finansów Publicznych. – To niewielkie modyfikacje, głównie doprecyzowanie procedur podczas awarii systemu. Przedsiębiorca może wtedy wystawiać faktury poza KSeF – mówi Arkadiusz Łagowski, doradca podatkowy, partner w kancelarii Chojnacka & Łagowski. Przypomina, że największe zmiany w projekcie uwzględniono już, po konsultacjach z biznesem, w wersji przyjętej przez rząd. Zrezygnowano m.in. z obowiązku e-fakturowania sprzedaży konsumenckiej.
Etap legislacyjny: trafi do Senatu